dSPACE has added a function for reproducible angle separation tests to its Essential 2D radar testing solution. With this extension, even complex interference scenarios can now be simulated realistically. By integrating two DARTS frontends on one rail system, two monostatic setups can be realized with outstanding simulation quality. Particularly noteworthy is the ability to investigate the interference behavior of radar sensors by superimposing the radar echo with the signal of a jammer. „The setup makes it easy to investigate the separation capability of high-resolution automotive radar sensors and their interference behavior,“ explains Christian Schäfers, Product Manager at dSPACE. „Both the separation and interference tests can be carried out as black box tests, as no information about the radar sensors is required,“ Schäfers continues. (oe)
Ähnliche Artikel
General Motors: Aufbau einer vollständig virtuellen Umgebung
General Motors baut eine Cloud-fähige, skalierbare Entwicklungs- und Integrationstestumgebung auf Basis von dSPACE-Software-in-the-Loop (SIL)-Lösungen auf. […]
dSpace: 60-GHz-Radarkonverter
dSPACE hat sein Lösungsangebot im Bereich der Radarzielsimulation ausgebaut: Der DARTS HBC-7066V ist ein Konverter, der es ermöglicht, jedes dSPACE Automotive Radar Test System (DARTS) im 60-GHz-V-Band zu betreiben. Link zur Meldung
Blogbeitrag: Navigating the Road to ISO 21448 (SOTIF)
Der Blog-Beitrag von dSPACE bietet einen detaillierten Einblick in die Herausforderungen und Lösungsansätze im Bereich der Validierung autonomer Fahrsysteme. […]